Nicks Dancing ry

Nicks Dancing ry (Y-tunnus 1013518-7) on pääosin vapaaehtoisvoimin toimiva tanssiseura. Seura on järjestänyt tanssiurheilutoimintaa Lahdessa vuodesta 1980.

Seura toimii kahdessa eri osoitteessa. Nicksin sali osoitteessa Svinhufvudinkatu 23A sekä Dancingin sali osoitteessa Vesijärvenkatu 30.

Seuramme toiminta-ajatuksena on edistää tanssiurheiluharrastusta Lahden alueella siten, että mahdollisimman moni seuran jäsen harrastaisi kunto-, kilpa- tai huippu-urheilua edellytystensä ja tarpeidensa mukaisesti. Samalla haluamme olla mukana edistämässä tanssiharrastusta yleisemminkin koko Päijät-Hämeen alueella.

Nicks Dancingin toiminnan ydin oli aiemmin painottunut kilpatanssiin. Seurassamme harrastetaan kuitenkin tanssia monella tapaa. Tanssinautintoa voi hakea lavatanssi-, bailatino- ja salsa-tunneilta. Lukumääräisesti suurempi joukko tanssijoita käykin tunneillamme, jotka eivät tähtää lainkaan kilpailemiseen.

Valmennuksen ja harjoittelun lisäksi Nicks Dancing järjestää myös tanssikilpailuja. Seurallamme on useiden vuosien kokemus sekä kotimaisten että kansainvälisten tanssikilpailujen järjestämisessä. Seuran järjestämät kilpailut keskittyvät pääasiassa keväällä tai syksyllä järjestettäviin valtakunnallisiin ja seurakilpailuihin.